Witam was bardzo serdecznie,
Co słychać? Zgłaszacie się do naborów na moderatora chatu? kliknij tu by dowiedzieć się więcej.
Dzisiaj przedstawię wam kolejną sztuczkę jaką można wykonać w edytorze map przy użyciu notatnika.
Mianowicie dzisiaj przedstawię jak robić Platformy.
Do przeróbek potrzebne będą nam kody:
<L></L>
<JP AXIS="1,0" M2="A" M1="B" />
Do przeróbek potrzebne będą nam kody:
<L></L>
<JP AXIS="1,0" M2="A" M1="B" />
Zrobiłem przykładową mapę, na której umieściłem:
- 2 grunty po bokach mapy
- grunt, który będzie platformą i jest ruchomym podłożem oraz ma stały kąt nachylenia ustawiony na 1 i możemy zrobić duże tarcie i wstawiamy go pomiędzy dwoma gruntami, które wymieniłem wyżej
- prostokąt, który jest ruchomym podłożem i ma nieskończoną masę (dla ułatwienia w przeróbkach w notatniku można napisać masa=123456) i odznaczamy kolizje z myszkami i gruntami
oto nasz kod mapy:
<C><P /><Z><S><S L="100" X="50" H="150" Y="330" T="6" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="100" H="150" X="750" Y="330" T="6" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="75" X="160" H="20" Y="270" T="0" P="1,0,9999,0.2,0,1,0,0" /><S P="1,123456,0.3,0.2,0,0,0,0" L="10" o="ffffff" X="-115" c="4" Y="137" T="12" H="10" /></S><D /><O /></Z></C>
Wklejamy kod do notatnika i między <O /> a </Z> wklejamy <L></L> a pomiędzy <L> a </L> wklejamy <JP AXIS="1,0" M2="A" M1="B" />
Gdy już to zrobimy to w naszym kodzie mapy odnajdujemy tą linijkę, która odpowiada za nasz grunt który zrobiliśmy masa=123456 czyli to:
P="1,123456,0.3,0.2,0,0,0,0"
i dopisujemy minus:
P="1,-123456,0.3,0.2,0,0,0,0"
A teraz zamiast "A" wpisujemy wartość Z naszej platformy, a zamiast "B" wartość Z naszego prostokąta o masie=-123456
Wychodzi nam takie coś:
<C><P /><Z><S><S L="100" X="50" H="150" Y="330" T="6" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="100" H="150" X="750" Y="330" T="6" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="75" X="160" H="20" Y="270" T="0" P="1,0,9999,0.2,0,1,0,0" /><S P="1,-123456,0.3,0.2,0,0,0,0" L="10" o="fffffffff" X="-115" c="4" Y="137" T="12" H="10" /></S><D><DS Y="227" X="71" /></D><O /><L><JP AXIS="1,0" M1="3" M2="2" /></L></Z></C>
- grunt, który będzie platformą i jest ruchomym podłożem oraz ma stały kąt nachylenia ustawiony na 1 i możemy zrobić duże tarcie i wstawiamy go pomiędzy dwoma gruntami, które wymieniłem wyżej
- prostokąt, który jest ruchomym podłożem i ma nieskończoną masę (dla ułatwienia w przeróbkach w notatniku można napisać masa=123456) i odznaczamy kolizje z myszkami i gruntami
oto nasz kod mapy:
<C><P /><Z><S><S L="100" X="50" H="150" Y="330" T="6" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="100" H="150" X="750" Y="330" T="6" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="75" X="160" H="20" Y="270" T="0" P="1,0,9999,0.2,0,1,0,0" /><S P="1,123456,0.3,0.2,0,0,0,0" L="10" o="ffffff" X="-115" c="4" Y="137" T="12" H="10" /></S><D /><O /></Z></C>
Wklejamy kod do notatnika i między <O /> a </Z> wklejamy <L></L> a pomiędzy <L> a </L> wklejamy <JP AXIS="1,0" M2="A" M1="B" />
Gdy już to zrobimy to w naszym kodzie mapy odnajdujemy tą linijkę, która odpowiada za nasz grunt który zrobiliśmy masa=123456 czyli to:
P="1,123456,0.3,0.2,0,0,0,0"
i dopisujemy minus:
P="1,-123456,0.3,0.2,0,0,0,0"
A teraz zamiast "A" wpisujemy wartość Z naszej platformy, a zamiast "B" wartość Z naszego prostokąta o masie=-123456
Wychodzi nam takie coś:
<C><P /><Z><S><S L="100" X="50" H="150" Y="330" T="6" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="100" H="150" X="750" Y="330" T="6" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="75" X="160" H="20" Y="270" T="0" P="1,0,9999,0.2,0,1,0,0" /><S P="1,-123456,0.3,0.2,0,0,0,0" L="10" o="fffffffff" X="-115" c="4" Y="137" T="12" H="10" /></S><D><DS Y="227" X="71" /></D><O /><L><JP AXIS="1,0" M1="3" M2="2" /></L></Z></C>
Tutaj macie film nagrany przez Lamentxthe
Napewno widzieliście już takie mapy, chociaż by na vanilli.
Papa
ADAXONE
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz