Jak działa edytor map?

Cześć,
Dzisiaj chciałbym wam coś powiedzieć o edytorze map, jak działa i co to jest. A więc
Edytor map jest to pokój, w którym się robi mapy. Dzięki niemu możemy robić przeróżne mapy takie jak mapy malownicze czy z mechanizmami. Żeby do niego wejść trzeba kliknąć przycisk w menu w transformice.

Żeby sterować edytorem wystarczy kliknąć na panel.
 

   1.     
 Wybór obiektu- tu możemy zaznaczyć dowolny grunt na mapie który zrobiliśmy, możemy zmieniać jego pozycje.


2. 
Grunty- są tu grunty które możemy stawiać na mapie. Jest ich 14 i mają one różne właściwości.
Gdy utworzymy jakiś grunt i klikniemy na "Wybór obiektu" a później na dany grunt pojawi nam się to:
X,Y- odpowiadają za położenie gruntu na mapie
L- długość gruntu
H- wysokość gruntu
Usuń- usuwa dany grunt
Kopiuj- wstawia taki sam grunt obok
Tło- ustawia dany grunt za myszą
Pierwszy plan- ustawia dany grunt przed myszą
Z- ustawia się tu jaki grunt ma być na jakim czyli np. jeden grunt pokrywa drugi
Ruchome podłoże- odpowiada za to czy grunt ma się poruszać czy nie.
Masa- ustawiamy tu ciężkość gruntu
Tarcie- ustawiamy tu tarcie gruntu, czyli czy po gruncie można swobodnie chodzić, czy zaczepiamy się trochę o niego
Odbicie- ustawiamy tu siłę odbicia gruntu
Kąt nachylenia- można tu obracać grunt pod dowolnym kątem
Stały kąt nachylenie- gdy robimy ruchome podłoże i nie chcemy żeby grunt się obracał na wszystkie strony wpisujemy 1
Tłumienie liniowe- im większe tym grunt będzie wolniej spadał bądź przesuwał się
Tłumienie kontowe- im większe tym będzie trudniej zmienić kąt gruntu (Nie działa po ustawieniu "Stały kąt nachylenia"
Kolizja z myszami- gdy zaznaczymy tą opcje to myszka będzie mogła po danym gruncie chodzić a jak nie zaznaczymy to myszka będzie spadała
Kolizja z podłożami- gdy zaznaczymy tą opcje to grunt będzie się kolidował z innym, a gdy nie zaznaczymy to grunt będzie przelatywał przez innego(jeśli ustawimy grunt dynamicznym czyli ruchomym)
3. 
Mysie obiekty- tutaj można dodać do mapki: Mysią norkę, ser, start myszek i szamana oraz różne inne obiekty np. drzewa, trawe itp.
4.
Obiekty szamana- w tej sekcji można dodawać do mapy obiekty które ma szaman.
5. 
Ustawienia mapy- tutaj ustawiamy:
Kolizje- czyli myszki zderzają się ze sobą
Partnerzy- myszki połączone są w pary
Portal- szaman może zrobić 2 teleporty
Tło- jest 8 rodzajów tła oraz 9- brak tła
6. 
Zatwierdź/Wczytaj/Testuj-różne opcje:
Zatwierdź mapę- tutaj można wypróbować mapę, którą się zrobiło, oraz trzeba ją przejść żeby można było eksportować jako kategorie P1
Eksportuj mapę- tutaj się przesyła mapę do serwera za 40 serów (trzeba ją najpierw zatwierdzić) 
Eksportuj jako Chatka Plemienna- tutaj można przesyłać mapę do serwera za darmo, ale mapa trafi od razu do kategorii P22
Wczytaj- wczytuje kod xml mapki lub @kodtwojejmapy 
7. 
Resetuj- gdy zrobimy mapę i nam się nie podoba to możemy na szybko ją zrestartować (usunąć)
Wyjdź- wyjście z edytora map
8. 

Żeby poruszać się po mapie naciskami SPACJE, następnie klikamy myszką i przesuwamy po mapie, natomiast jeżeli chcemy wrócić do normalnego ustawienia mapy klikamy ESC. Wciskamy CTRL+Z by cofnąć coś co już zrobiliśmy na mapie, CTRL+Y by ponowić to co już zrobiliśmy.
  
9. Sztuczne myszki- by zrobić sztuczną myszkę naciskamy klawisz M , natomiast żeby zrobić myszkę z serkiem naciskamy SHIFT+M.
_________________________________________________
To jest podstawa, którą powinien znać każdy kto uważa że umie robić dobre mapy.
Niedługo napisze kolejne posty dotyczące przeróbek kodu XML naszej mapy w notatniku.
Dozobaczenia
ADAXONE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz